Ser fram emot helgen!

När lördagen kommer så är det dags för mig att bege mig till Eskilstuna, det blir att umgås med bror min på dagen då vi ska ha lite syskontid :-D Det är alltid trevligt! Vi ska bowla vid 14 tiden. Jag ska även hinna träffa Tilda innan för att inhandla present till födelsedagsbarnet :-) Se vad vi ska hitta på! På kvällen ska vi ut och äta mat för att fira Veronica, det blir Grappa. Kul ska det bli, får se vad som händer efter det. Det är prat om utgång, får se. får se! I så fall ska bror min med :-) HIhi!

Det känns lite tråkigt att lämna älsklingen hemma när han är ledig men men.. tror han tycker det är ganska skönt för då får han spela i fred. hihi!

Idag såg vi sista falk filmen, men vi hyrde den ej på Stens då det är någon som har haft den sen den 25 sa hon i kassan.... Mysigt med lite film så är mitt i veckan. Älskar varje lugn stund jag får med min älskling, när man har så mycket att göra som jag har så behöver man få njuta ibland.


Jag börjar även sakna mamma Raija så jag måste se om jag kan ta mig dit någon dag snart. :-D


----------------------

Imorgon är det dags för hållbar utveckling igen, det är verkligen intressant och man blir väldigt uppmärksam. Jag har alltid tänkt på naturen men nu så har jag verkligen tagit tag i det, köper bara svenskt, så gott det går, så lite nötkött som möjligt. Ekologiskt har alltid fått en plats här hemma så gått ekonomin tillåtit men nu är det inte bara det jag tänker på. Inge produkter där det står vegitabiliska oljer, kan vara palmolja och det ska man inte använda sig av då de river regnskog för att planera dessa planter. Så bara rapsolja och solrosolija... VI SKA VARA RÄDD OM DET TILLGÅNGAR VI HAR!! Hållbar utveckling for the win!

På fredagar är det inkludering som gäller, intressant men haft otur med föreläsningar  hittill men hoppas på bättre i framtiden.



Kommentarer
Postat av: Tildisen

Jag tycker vi kör på utgång, dissade utgången idag! Så jag behöver min veckodos av utgång!

Örebro Örebraaa, är inte bra för min lever egentligen! ;)

2010-02-03 @ 23:57:02
URL: http://matilda1986.blogg.se/
Postat av: Raija

Saknar dig också :o)

Det är nyttigt att lära sig lite mer om hållbar utveckling. Kommer du ihåg "Det naturliga steget" som jag gick kurs i när ni bodde hos mig och spelet jag fick om det?

2010-02-04 @ 09:19:19
URL: http://nitida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0