Söndag

Nu var det ett tag sedan jag skrev igen, det har varit så mycket denna vecka med skolstart och massa plugg. Det började med en heldag i skolan i måndags som kändes helt onödig, de kunde ha kortat ner den en heldel.... Men men, det var bara att börja läsa på en gång, det är massor att läsa och denna termin kommer vara väldigt intensiv, om 6 veckor har vi vår första tenta men jag tycker inte att den verkar så farlig som alla säger att den ska vara. Det kommer vara mycket att plugga in men det ska säkert gå bra. Jag har organiserat det så att jag har en tankekarta för varje begrepp. Vi har fått 37 begrepp som vi ska plugga in.

Så veckan har bestått av att läsa och skriva tankekartor, förutom i torsdags då var jag i Eskilstuna och umgicks hela dagen med Cissi och Eliaz. Det var så mysigt så!!! Jag hade en väldigt trevlig dag, det måste göras om.

Vad har jag annars gjort i veckan!? Igår så hade vi besök av Gs familj som kom hit på besök, kände mig lite dålig till en början så jag var nog inge vidare sällskap men det lättade till slut. Vi bjöd dem på hallonpaj med vitchocklad. Det blev film tittande och massa prat. De åkte här ifrån vid 24 taget.

Det har varit så mysigt att ha älsklingen hemma i helgen, idag ska vi ta en mysdag och bara umgås.

I veckan kommer jag plugga och plugga och åter plugga!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0