Så sant

"Så är det med alla jobb...vissa dagar underbara medan andra önskar man skulle gå väldigt fort. Men man får räkna dagarna som känns okej och väger de mer än de tråkiga dagarna, så har man ändå rätt jobb." - Mamma Raija

Mamma Raija kommenterade mitt förra inlägg med detta och det stämmer så, när de dåliga dagarna är fler än de bra anser jag att det är dags att sluta. Det är något som är speciellt viktigt när det gäller läraryrket då vi har ansvar för eleverna. Jag kan säga att de dåliga dagarna är få för mig. Kanske en dag i veckan och ibland inte ens det.  :-)


LYCKLIG!!!

Kommentarer
Postat av: Raija

Underbart...du har hittat rätt och tänk att jag kände det på mig redan när du var 10 år. Då sa jag att jag trodde du skulle passa som lärare, men du trodde mig inte då.



När tonåringar inte vet vilket yrke de ska välja och vilken utbildning de ska välja, så läste jag för länge sen någonstans att man ska fundera på vad man tyckte var roligt eller intressant när man var i 10-års åldern. Då har man utvecklats tillräckligt för att ha hittat det man verkligen vill göra eller har för egenskaper. Sen glömmer de flesta vad som var kul i den åldern och där får föräldrarna eller andra vuxna hjälpa till att påminna.

2009-11-07 @ 19:39:26
URL: http://nitida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0