Skulle omvärden kunna ha gjort något!

Jag har funderat ett tag nu på mordet i Stureby, skulle lärare och föräldrar kunnat ha stoppat detta dåd. Nu vet vi inte så mycket om varför detta har skett med det tyder ju på att det handlar om svartsjuka. Vi skulle behöva ge dem bättre verktyg att handskas med vissa känslor. Där har lärarna och föräldrarna en stor roll att spela. Men jag kan inte förstå hur man kan förstöra sitt liv på detta sätt, tjejen har toppbetyg och han är idrottskille. Jag läste i Aftonbladet idag att killen har erkänt, en annan sak som jag läste var att de kommer få högst 4 år sluten ungdomsvård... Vad är det!?

Den mördade flickan verkar ha varit en supergo tjej, jag har läst hennes blogg och den blogg som hennes vänner har fixat där de samlar sina tankar och minnen kring henne.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0