Jag lever!

Det har varit en tung helg, jag har en hemsk förkylning och är forfarande sjuk. Jag tog mig till Eskilstuna i lördags då jag kände mig okej. Vi firade min kusin som tog studenten sen begav det sig hem till pappa för att vila då jag var helt slut och förkylningen började bli värre. Vi skulle ha kollat på fotbollen och Timbakto men så blev det inte. Det blev en hemmakväll i min brors rum. På söndagen när jag vaknade var jag sämre, när det närmade sig min hem gång så blev vi tvungna att åka till apoteket och inhandla lite saker till mig.. pust... pappa var så gullig att skjusa hem mig... skönt att slippa tågresan. Nu har jag börjat blivit lite bättre, tur att vi åkte till apoteket.

Jag och älsklingen gick och röstade senare på eftermiddagen efter att jag hade fått sovit lite. Jag hoppas ni röstade, även fast man är EU-kritisk så kan man rösta och visa det genom sin röst. Det gjorde jag, röstade orange!! Jag är väldigt kritisk till EU, vi lägger ner alldelses för mycket pengar på medlemskapet och vi förlorar mycket makt. EU i sig kan nog bli bra om man organiserar om och ser till att det blir mer demokratiskt. Vi små länder har inte så mycket att säga till om.Våra 19 röster mot Tysklands 96 vad är det liksom... Jag visade min ställning mot EU genom min röst men tyvärr var det för få som röstade på dem så de kommer inte med i parlamentet, istället röstade dem på de mest EU possitiva partiet FP.

Nu på morgonen har jag bekantat mig med de kurser som jag ska läsa i sommar och beställt de böcker som jag ska ha... Det blev lite mastigt!!!! Inte billigt med böcker!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0