Förstår mig inte på svenskafolket!

Piratpartiet gjorde stora framgångar i gårdagens val, vilket är något jag inte kan förstå. Den ända frågan de har är att internet ska vara fritt, man ska kunna röra sig fritt och göra vad man vill. I interjuver där reportrarna har frågat dem hur de ställer sig i vissa frågor som t.ex. EU, trafficing, m.m. så är deras svar: det har vi inte tagit ställning i. Hur patetisk får man vara.... blir tokig, politik är något som väcker känslor inom mig. Om vi vill bli mer delaktiga i EU ska vi skicka folk som har tagit ställning i frågor. De vet ju inte ens om de är för eller emot EU......  Så viktigt är det inte att kunna få ladda ner "saker" från internet, det finns faktiskt människor som lägger ner hela sin kropp och själ i att göra den musik och film som vissa väljer att "stjäla" från dem genom att ladda ner. De har rätt att känna på det dem gör. Vi skulle väll aldrig få för sig att gå in i en affär och ta den musik du vill ha. Kanske drar det för lång men ja blir bara så trött på hela debatten, det behövs ett system så att alla tjänar på det brncherna och folket.

Det är min åskit och ni behöver inte hålla med!

Kommentarer
Postat av: Anna

Tack så mycket :)

2009-06-09 @ 08:30:48
URL: http://annaulrika.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0