Den 10/6 - 09

Det är som sagt 10 juni idag men vart är sommaren, jag längtar efter värmen. Om ca 1 och en halv månad så åker vi till Tunisien, det vore ju kul om man kunde få uppleva lite svensksommarvärme innan man åker. Vi behöver solljus, vi lever i mörker största delen av året. Tycker att ungdomarna som slutar skolan i morgon här i Västerås borde få en fin dag. Mina 9:or slutar skolan, det har varit underbart att ha dem som elever och jag hoppas att de får det bra på gymnasiet. Jag kan bara tänka mig hur det kommer vara när jag har min första "egna" klass som slutar 9:an, jag har följt dessa elever ett halv år och jag är så stolt över dem. Jag skulle så gärna vilja se dem på måndag när de har sin bal på Sundbyholmsslott men det blir lite dyrt att bara åka och kolla på dem. Jag tänkte i alla fall be min handledare att önska dem lycka till i framtiden från mig.

Till hösten ska jag vara med 7:orna och kommer följa dem ett helt år, sen vet jag inte hur det kommer bli för då är det dags för mig att hitta ett jobb. Om jag har tur så kanske jag kan få jobba på min partnerskola och fortsätta följa mina 7:or upp i 8:an :-) Man kan ju alltid hoppas...

Jag känner att jag är så nöjd över mitt val att ha åldrarna 7-9 och jag får se om jag kommer plugga upp min kompetens till gymnasie eller om jag ska ta och lägga till ett ämne så att jag har 3 st. Jag funderar på specialpedagogik, det kommer alltid behövas. Men jag funderar även på hemkunskap men vet inte om jag orkar pendla till Uppsala.


Kommentarer
Postat av: Raija

Låter bra att lägga till ett ämne, för det gör det lättare för dig att få jobb sen. Specialpedagok tror jag kommer passa dig utmärkt.

2009-06-10 @ 22:21:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0