Det går framåt

Jag har kommit en bra bit i min planering, har skickar in den skriftliga uppgiften och ska skriva opponering på de andras texter i dag. Tentaplugget går även framåt, har läst 75 sidor av ca 200 och skrivit 4 A4 med begrepp... Det är en begreppstenta så jag skriver ner alla begrepp som nämns i boken. Det kommer nog bli många sidor för dessa A4 är bara på de 50 första sidorna så jag har några begrepp kvar att skriva ner. Men som sagt det går framåt och jag kommer lätt hinna klart med dessa uppgifter till på torsdag, hade tänkt hinna med en uppgift till med det är nog väldigt ambisiöst. Jag kommer hinna med denna uppgift senare, tänkte ta med mig boken som ska läsas till uppgiften till Tunisien. Jag behöver ändå något att läsa, kommer spendera flera timmar på flygplatserna, på flyget och på stranden :-) Men jag kommer även ta med mig Flickan som lekte med elden, måste ju hinna läsa den innan det är biopremiär i september. Men som sagt kommer ha mycket lästid, ca 7-8 h + 10h + massvis med timmar på stranden :-)

Det känns i alla fall bra just nu med studierna och känner mig inte alls stressad, känner på mig att jag kommer hinna. Jag vet även med mig att jag skulle vilja få uppgift 2 i projekt som arbetsform klar så jag kommit lika långt i båda kurserna och bara har en uppgift i båda kurserna kvar, skulle kunna ta 3 veckors semester då :-) Annars ser jag bara till att göra den första dagen hemma så kan jag bara njuta de resterande dagarna av Gs semester. Jag kommer få en del semester ändå, åker till mamma Raija över dagen den 17, sedan ska vi hem till Gs familj och spendera hela helgen med dem, en vilodag hemma med packning och städning för att sedan åka till Tunisien:-) När vi kommer hem så har G ca två veckor kvar på semestern så då ska det bara njutas.


Är glad att jag hoppade av den tredje kursen jag läste.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0