Julafton kommer med raska steg....

Idag är det den 14 december och det är bara 10 dagar kvar till julafton, för mig är jul en väldigt mysig tid som gör att det infinner sig ett lugn när dagen väl är framme. Men tid fram till dess är en stressig period med allt som ska fixas och pressen att köpa fina julklapper, denna press skulle vara skön att få bort.... Det är kul att ge bort julklappar men pressen borde inte finnas... Just nu så är jag lugn för jag ligger i fas med allt, jag brukar alltid vara så sent ute men nu är jag klar med alla förutom 2 st som jag får ta när vi får pengar. Men det som är skönt är att jag vet precis vad jag ska köpa, behöver bara bege mig ner för att köpa det och sedan ta mig hem för att fixa janssonsfrestelse och ris á la malta som vi ska ta med oss till Gs mamma på julafton.

Just nu så handlar inte julstressen om just julen utan om allt som måste göras gällande studierna, jag fick i alla fall en mindre sak som jag måste stressa över. Jag skrev till csn och frågade om jag var tvungen att fixa tentan från i somras, jag behövde inte fixa den till januari då de inte kommer kolla några resultat då jag redan har blivit beviljad csn för våren, kommer kolla till hösten. Det var skönt att få veta! Men jag ska göra tentan i alla fall, kommer sitta med den i helgen och nu i veckan ska jag skriva på uppsatsen och plugga till ÅP-tentan som jag har på måndag. Jag har fortfarande en del att göra men jag håller min planering, jag kommer vara klar med ungdomssociologitentan, uppsatsen (kommer krävas en genomgång men det kommer jag göra i jan), fördjupningsarbetet och ÅP-tentan. I mellandagarna tänkte jag skriva EXA3 för att sedan efter nyår bara ha sociologitentan och genomläsning av EXA3 och uppsats att fixa.

Denna vecka kommer jag att skriva på uppsatsen, träffa gruppen som jag skriver för fördjupningsarbetet med för att fixa det, hoppas på att vi blir klara och jag ska även läsa till två tentor.... usch... men men det är bara att köra på... Jag tror tyvärr att jag inte kommer hinna gå på glöggkvällen, jag har alldelses för mycket att göra... får se hur det ser ut på lördag... Men Tilda jag kommer gärna på juldagen:-)

Nu ska jag fortsätta skriva på min uppsats....

Men med glädje då jag vet att det snart är jul :-) En mysig tid! Blir Eskilstuna den 24-26 :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0