Firande av min underbara älskling!

I onsdags så blev min Gabriel  23 år, tiden går så fort! Han hade precis fyllt 19 när vi blev tillsammans. Vi ska fira honom idag med hans familj, dem kommer över hit för att bjudas på mat och tårta. Det blir kyckling, tomater och rödlök i ugn, rå riven potatis och örtsås. Detta är vad det bjuds på ikväll  plus älsklingens favorit tårta, daimtårta med marängbotten :-) Denna tårta har jag bakat i tre år nu, när älsklingen fyllde 21 år så var det jag som började göra hans tårta.

Just nu så samlar jag kraft för att fixa det sista här hemma, jag har fixat tårtan, alla julsaker är framme och det ser skapligt ut. Men det som måste göras är att jag måst dammsuga, plocka undan lite och diska sen så är vi redo för besök. Det som är skönt är att det inte är så mycket att göra som jag brukar ha att göra.

Jag har egentligen lite skolarbete att fixa men det hinns inte idag så jag får ta det i morgon under den paus jag har. Jag hinner med en del mellan halv 10 och 11, sen finns det även tid efter jag har haft min sista lektion för dagen. Sen hinns det med en del under tisdagen så det är ju tur det. Det är så mycket arbete runt omkring alla lektioner som man har. Planering, rättning och närvarorapportering. Sen måste man prata med elever som har missat massa saker.... Men egentligen så är det inte min uppgift att söka upp dem utan dem som ska söka upp mig men om det ska bli något gjort så känns det som att jag måste söka upp dem. Jag tror att dem inte tror att de kommer ha någon användning av de jag går igenom.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0