Alla helgona

Jag önskar att jag kunde ta mig till farmor och farfars grav men det blir så kompliserat när jag bor i Västerås för då måste jag först ta tåget och sedan bussen. Jag får ta mig dit någon dag som jag har mera tid! Det är något speciellt med att åka till deras grav fast jag aldrig har träffat dem för de dog 79 respektiv 80. De var bara 50 år när de dog så dem missade mycket av sina liv. Dem hann bara träffa två av alla sina barnbarn, farfar dog sist och det var 6 år innan jag foddes.

Min mormor och morfar är också döda, mormor fog 04 och morfar förra året. På annandagen så är det ett år sedan min morfar lämnade denna jord. Dem har inga gravar att hälsa på för de är båda utspridda i minneslunden.


Detta är en fin helg tycker jag, så jag tycker inte om att halloween är samma helg! Det är kul för barnen men på alla helgona anser jag att vi ska hedra de döda och inte göra spex av det.




Kommentarer
Postat av: Veronica Skantz

Håller helt med gumman, denhär helgen ska vi visa vår respekt för de döda samt att vi minns dem, halloween kunde komma nån annan helg.

Pussar

2008-11-01 @ 17:44:48
URL: http://veronicaskantz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0