Vinnaren

image182

Det blev Ryssland som vann för första gången, det var han värd. Han kom ju två i Aten efter Lordy 2006. Men nu så vann han. Jag tyckte om låten :-) Jag satt och hejade på den för det var inte riktigt någon annan som föll mig riktigt i smaken. Armenien var bra men tyckte bättre om denna låt. Bosnien var bra också med han pantominkillen.

Det gick inte alls bra för Sverige, har hört olika så jag vet inte riktigt vilken plats Charlotte hamnade på. Jag har hört 18, 20 och 21. Men men, nu för tiden måste ju alla kvala förutom dem som vinner och de som pumpar in mest pengar. Tänkte på det igår, bara för att de inte behöver kvala så har de med hemska låtar, Spanien. Behöver jag säga mer....

Nog om ESC, jag har precis städat för att det ska vara fint när Gs familj kommer hit. Underbart med ny städat hem :-) Jag har hunnit pluggat lite också och grattat mamma Raija på morsdag :-) Saknar min mamsig! Nu ska jag ta och plugga lite innan jag ska fixa det sista här hemma och sedan börja med maten också. Jag måste fixa mig själv med och gå till affären och köpa något att dricka till kvällen.

Hoppas ni får en trevlig dag så här på morsdag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0