Tisdag

Det ska nu skrivas på seminarieuppgiften, det är inte så mycket kvar men jag ska göra klart den innan jag och Sandra ska diskutera lite. Så det är de som präglar mig förmiddag sen på efter middagen blir det litteratur, ska skumma lite i röda rummet för att färska upp minnet och sen skriva klart min komplitering. Jag vill ha den klar så jag bara kan skicka in den och tänka på tentorna jag ska göra istället.

Jag kollade förresten i genom de tentor vi fick igår och allt känner jag igen, det var inget som jag hajade till om så det är ju skönt. Det är bara att man ska kunna förklara ganska detaljerat så det är det jag måste finslipa på.  Så jag hoppas det ska gå bra. Men det är ju heldagar som gäller några veckor framöver men sen kommer jag ta ledigt någon dag också för att få koppla av lite, som denna vecka. Jag kommer plugga hela veckan fram till fredag då ska det tas en paus med fika med Tilda och Unka :-) Sen på lördag ska jag hinna plugga lite men först och främst ska jag vara med pappa och bror min. Jag ska få hjälp och handla sen vet jag inte vad vi ska göra om det blir marknaden eller flyggdag får se. Pappa fyller år också så ska gratta honom också :-) Så det blir en trevlig dag! På söndagen ska jag försöka att plugga lite, vid sex kommer Gs familj på middag så jag kommer förbereda den också sen är det prat om att Marlene ska komma på dagen. Sen kör jag förfullt i veckan sen, jag måste kunna ha lite ledigt annars kommer jag aldrig orka. Så jag hoppas att ni förstår om jag inte hinner träffas så mycket, det har varit mycket och kommer vara mycket ett tag fram över.

Jag börjar känna också att det vore mysigt med en dag ledig och vara ute på landet hos mamma Raija så jag får se när jag kan tänkas hinna med det :-) Våra så mysiga dagar vi brukar ha, ger så mycket energi.

1.      Hur ser Goldmann på frågan om huruvida ideologier kan och bör ha betydelse? Jämför med Reidar Larssons resonemang om ideologiers funktioner, som ni läste om på ett tidigare kursmoment. Jämför också vilka punkter Goldmann respektive Larsson använder för att analysera ideologierna (?analysschema?).

En av frågorna jag ska svara på tills imorrn, så det är bara att sätta fart.

Hoppas ni får en trevlig dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0