Pluggat

Nu har jag pluggat hela dagen, jag har kommit en bit så det är skönt. När jag började så var jag paniksalgen men så pratade jag med Sandra och vi bestämde att hon skulle svara på Jockes frågor och jag på Mickes och sen så ska vi skicka över det till varandra. Det känns skönt att hjälpas åt. Sen har vi en hel vecka att repitera till tentan och om det inte ger resultat så vet jag inte vad jag ska göra för att jag ska klara dem. Sen ska jag bara ta tag i omtentan som jag bara ska klara. Nu är jag så peppad!!! Nu ska jag klara alla tre... Jag har också fixat de sista på kompliteringen så nu väntar jag på svar :-)

Det är skönt att ha någon som man kan diskutera igenom allt till tentan.. Det blir så mycket lättare.

På vilket sätt kan Hobbes och Locke användas för att förstå världspolitiken? Redogör för de två grundläggande teorier/perspektiv inom internationell politik, som dessa tänkare givit upphov till. Argumentera för vilket av dessa perspektiv du anser vara det mest hållbara.

En tänkbar fråga på tentan..

På vilket sätt kan Hobbes och Locke användas för att förstå världspolitiken? Redogör för de två grundläggande teorier/perspektiv inom internationell politik, som dessa tänkare givit upphov till. Argumentera för vilket av dessa perspektiv du anser vara det mest hållbara.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0