En dag i Eskilstuna

Dagen började med att jag tog tåget vid halv 10 för att träffa Tilda för en frukost och sen så bar det av till skolbiblioteket för att pluggas. Jag tänkte att jag kunde stanna kvar i stan och plugga när jag ändå ska till tandläkaren för att limma fast ståltråden som sitter bakom tänderna. Den på neder raden har låssnat  När de har fixat så ska jag nog tillbaka till skolan för att plugga så jag får det klart innan jag kommer hem. Då kan jag bara njuta när jag kommer hem istället för att jag ska sätta mig på tåget och sen behöva sätta mig igen när jag kommer hem. Sen när jag är klar så ska jag nog träffa Marlene en stund när hon slutar om hon kan. :-) Träffade henne en snabbis när jag tog mig en liten paus nu på lunchen.

Sen ska det diskuteras på msn med Sandra för att förbereda sig inför imorrn. Det är alltid skönt att förbereda sig och diskutera igenom när vi ska ha seminarium. Det är de jag sitter och förbereder mig för nu, svarar på de frågor som vi har till imorrn. Det är riktigt intressant, vi analyserar de olika krig som har försekommit som te 1:a och 2:a värlskriget, kalla kriget och sen de  konflikter som är nu i världen. Jag har nog aldrig varit så intresserad av de jag pluggar som jag har varit denna termin, nog för att littraturen är intressant men den är tung. 

På torsdag ska jag hem till mamma Raija och umgås med henne och djuren hela dagen :-) Det är alltid lika trevligt att komma dit, man får njuta av lantluft, gosa och busa med hundarna, få sig en liten promenad och sen så klart så får man umgås med mammsen :-) Vi har alltid lika trevligt! Det ska bli kul att få se deras nya soffa med! Jag vet ju hur den ser ut men de ska bli kul att se förändringen hemma hos dem. 

Idag har jag gjort mitt för att stödja den vårdstrejk som är just nu, jag skrev på en lista vid stationen, jag tycker alla ska göra det om de får möjligheten för att visa sitt stöd.

Nu ska jag fortsätta att plugga, skriver förmodligen mera ikväll om jag kommer på något att skriva om.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0