Sovit så himelskt

Det var nog länge sedan som jag sov så skönt. Jag gick och la mig redan vid 22 för jag kände att det var dags att sova för att kunna gå upp tidigt och plugga. Men jag sällde ingen klocka, tyckte att jag borde vakna i god tid i alla fall och det gjorde jag. Jag vaknade halv 9 helt av mig själv.  Det händer inte ofta, antingen så är det katterna eller klockan som väcker mig.

Det är så soligt och fint idag så man önskade att man hade tid att gå ut men det har jag inte. Det blir att vara inne och läsa hela dagen och kvällen för att kunna känna mig avslappnad i helgen när jag ska till Tilda.

Känner att det vore så skönt att komma iväg i sommar, även om det bara skulle vara för en helg. All den tid jag lägger ner på plugg så vore det skönt att bara komma iväg och inte behöva göra något förutom att bara vara. Tänkt att få gå upp på morgonen, slippa fixa frukost bara kunna ta i från frukost buffé, slippa laga mat en hel helg och slippa bädda sängen :-D Det vore lyx att få komma iväg. Det är faktiskt tungt att plugga och försöka hålla ordning i ett hushåll. Det ska läsas, skrivas, allt det man har läst och skrivit ska fasna sen ska man städa, diska och laga mat. Det är mysigt att få vara hemma med men ibland skulle det som sagt vara skönt med avkoppling, en helg om året är ju inte fel. Det är det ända jag begär.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0