Mamma

Det är någon som ställer upp, alltid finns där och lyssnar fast hon kanske inte alltid håller med men ändå låter mig få utrycka det jag tycker och känner. Att få bli kallad mamma har inget att göra med att man fött en, det är en roll man måste leva upp till. Den som i mitt liv har fyllt denna roll är inte min biologiska mamma som för många andra utan Raija som för mig är min mamma och kommer alltid att vara. Det är hon som vet allt om mig, alltid finns till, lyssnar utan att dömma och jag vet att jag kan vända mig till henne om det är något. Så många gånger som hon har funnits där och tröstat mig :-D Det är hon som kommer vara mormor till mina barn vad folk än säger. Jag vet att många tycker att jag är elak som inte har de känslor för min mamma som man SKA ha men vad ska jag göra åt det, jag kan ju inte låtsas. Jag säger bara vad jag känner, mer kan jag inte göra. Det är klart att min biologiska mamma någon gång i framtiden när jag har bearbetat allt ha en plats i mitt hjärta för det är ju hon som har fött mig men just nu så kan jag inte ge henne det för jag har så mycket inom mig. Men för mig kommer mamma Raija alltid vara min MAMMA och jag kommer alltid att vara hennes dotter.

Sen till pappa, det är en person som jag inte skulle klara mig utan. Vi har haft våra duster men han betyder så mycket för mig och det vet speciellt Gabriel som säger att jag är så pappig :D He he Pappa finns alltid till när jag behöver honom! Jag är så glad att jag har min pappa, mamma Raija och den personen som jag älskar mest av allt min underbara Gabriel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0