Läste bok

Igår när jag skulle lägga mig så bestämde jag mig för att läsa en av böckerna som ska läsas till min kurs som börjar den 29 juli, Text, kultur och samhälle. Onåd heter den, den är riktigt bra. Jag rekomenderar den verkligen, det är kul att få läsa lite samtida skönlitteratur och inte bara litteratur från 1800-talet som det var sista jag läste en litteraturkurs. Under hela denna kurs så ska vi läsa böcker från 1900-talet.

Men åter till boken, man blir väldigt kluven för man tycker att huvudkaraktären gör fel i hans val men samtidigt så vet man att han inte menar något lilla... Den utspelar sig i Sydafrika.. Känner mig väldigt kluven när jag läser den.. Men den kommer nog snart vara färdig läst :-) Den kommer vara min kvälls läsning ett tag fram över.



Efter denna bok tror jag att jag ska läsa Mörkrets hjärta, jag har för mig att det är dem två som va ska ha läst till den 29/7 så då ligger jag före i  min planering och då kan jag börja läsa det som jag ska ha läst till Litteratur och samtid den 29/7 :-) Jag har bestämt att de böcker till de kurserna läser jag som kvälls läsning och de som är till den kursen som jag gör nu läser jag på dagarna. Just nu så hoppas jag bara att boken som ska läsas tills i morgon kommer med posten snart, måste bara hinna läsa den.

Annika Larsdotter, Barnamöderskan heter denna bok. Den ska visst vara bra, alla som hade börja läst den hade fastnat i den och lagt undan den andra boken som vi skulle ha läst till i måndags. :-)

Nu ska jag ta och kolla lite tv innan jag ska börja plugga lite, har en ska som jag ska lämna in till Jocke, en av mina lärare i statsvetenskap.

Hoppas ni får en bra dag! Skriver mer senare :-)


Kommentarer
Postat av: Evelina - blivande brud <3

hm, bra fråga. faktiskt inget vi tänkt på men det kanske man borde? har du läst nåt?



kram

2008-06-17 @ 12:49:56
URL: http://evelinastrand.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0