Underbart

Det var en sådan underbar resa med god mat och god dryck :-) När vi kom till Prag i torsdags så tog vi det lugnt på hotellet, gick ner och åt en god måltid på den fina resturangen som fanns på vårat hotell.


Det var underbar mat, och hur gott vin som helst. När vi sedan hade ätit klart så tog vi en promenad och bara njöt av hur fint det var. Det blev inte så lång promenad för jag hade min fin skor på mig och det går inte att gå med klackar i Prag på grund av alla kullerstenar som finns. Jag hann inte byta skor för jag visste inte att vi skulle ut på promenad annars hade jag bytit.


Vi tog oss tillbaka till hotellet och avslutade kvällen med en drink :-) Redan första dagen var ju helt underbar även fast vi inte var i Prag föräns till 17 tiden.

Sen har vi de andra dagarna bara upptäckt staden och sett massa saker, på fredags kvällen var vi med ett gäng danskar på middag och Black light teather. Det var en upplevelse kan jag säga, hur häftigt som helst.
På denna länk kan ni se vad det är för något, http://www.youtube.com/watch?v=I_9iXFeu5ZA



Vi lycksade verkligen till oss på fredagen med skjus av hotellbilen, vi var så osäkra på hur vi skulle ta oss till gamla stan så tog tyckte vi att det var värt pengarna, han kom även och hämtade oss på kvällen sen. Vi ska ta och bo lite närmare stan nästa gång vi åker men tanke på vad jag fick betala för 4 stjärnigt hotell så var det värt det.

Vi har sett så mycket fint på våran resa och staden är helt underbar, jag rekomenderar verkligen en resa dit.



Underbar utsikt vid slottet :-)

Vi anslutade varje kväll i våran lobbybar med goda drinkar, förutom sista kvällen då blev det ej någon drink då blev det bohemica sekt, mosserande vin så är så underbart gott. Vi fick det som välkommst drink på fredagen när vi skulle på black light teatern. Vi har även köpt med oss en flaska hem.





Även fast det var en helt underbar resa och vi har många minnen så var det skönt att komma hem, borta bra men hemma bäst, vi saknade våra missar så mycket. Det är klart man längtar tillbaka men det kommer fler resor, vi ska förmodligen till Venedig nästa gång :-) Får se, vi vet i alla fall att vi ska tillbaka till Prag men det blir inte på nästa resa. Vi vill se lite annat i mellan.

Idag ska vi ha en slappar dag och plugg dag, jag måste ta och plugga lite för jag börjar ju skolan igen nästa vecka.


Kommentarer
Postat av: Veronica Skantz

Hej gumman! Hade du det bra? Verkar så ;) Jag har också börjat tveka över ekonomin, jag och Matilda snackade om att göra en kryssning till hösten istället.

Puss

2008-07-21 @ 11:23:37
URL: http://veronicaskantz.blogg.se/
Postat av: Veronica Skantz

Tack för tips gumman. Jag tror verkligen att jag kommer att trivas i Fröslunda. Jag älskar området och det ligger mitt emellan Konsum, Ica och Lidl med en liten kvartersbutik vägg-i-vägg med min trappuppgång. Jag kanske ska slå till... man kan ju faktiskt fixa insidan senare som du säger. Måla om lite o.s.v. Isf blir det inflyttningsfest hos mig sen ;) Vi får träffas snart! När kommer du till E-tuna? Puss

2008-07-21 @ 20:12:03
URL: http://veronicaskantz.blogg.se/
Postat av: Veronica Skantz

Ja fredag låter bra, då har jag råd att träffas ;) Slutar 4 på morgonen så jag behöver nog sova ut lite innan vi träffas och så börjar jag 18 på kvällen. Men nånstans däremellan ;)

2008-07-21 @ 20:24:10
URL: http://veronicaskantz.blogg.se/
Postat av: Veronica Skantz

Ja förresten, jag verkar inte ha lyckats med att adda dig på MSN, så adda mig på min istället: [email protected]

2008-07-21 @ 20:25:30
URL: http://veronicaskantz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0