Tisdag

Denna dag kommer spenderas med att läsa en bok på 420 sidor, jag ska ha läst den till torsdag så det är bara att ligga i men vi behövde inte läsa så noga. Vi skulle välja ett parti att läsa in oss på och sen resten kunde vi skumma igenom men saken är den att det är svårt att välja för boken är så intressant. Den handlar om sexuella övergrepp på kvinnor och barn, hur man såg på det mellan 1850-2000. Den heter Brottet, offret och förövaren.

Det blir en lite paus i mellan läsandet och den ska spenderas på G och bowla :-) Så mysigt att få ha honom hemma lite, i morgon så börjar han jobba igen och jobbar helg igen.

Om två veckor så går G på semester, hans första semester! :-) Hoppas det blir fint väder under dessa veckor så vi kan hitta på massa roliga saker, vi ska ju i alla fall till Prag första veckan på torsdagen :-) Jag längtar så!!! Det ska bli så mysigt att få komma i väg lite även fast det bara blir tre nätter, det är just känslan att få komma i väg lite. Äta mumsig frukost, he he! Hotellfrukost är så mumsigt förutom den vi fick i London som bara bestod av bröd och marmelad, inte ens ost. Ska inte glömma att det faktiskt fanns flingor och mjölk med. En riktig hotellfrukost har jag ätit två gånger i mitt liv eller fler gånger om man räknar med de gånger jag fick hotellfrukost när jag praktiserade på smeden. Men om man räknar med de gånger jag sovit på hotell och ätit frukost.

Nu ska jag ta det lite lugnt innan jag ska ta och läsa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0