Söndag

Då var det söndag och G är i väg för att jobba sin sista dag innan semestern :-) Han var inte alls motiverat i morse för att gå till jobbet och det är ju förståligt när man först har varit ledig en dag för att sedan bara jobba en dag innan semestern. Om dem hade varit snälla på jobbet så borde han ha jobbat i går och sen börjat sin semester idag men men, om några timmar slutar han.

Jag sitter och försöker få en ordning på hur synen på offret, brottet och förövaren har förändras från 1850 till idag. Mycket hat hänt men en del finns fortfarande kvar, så ibland kan man undra om vi fortfarande lever på 1800-talet. Eller det var lite hårt för mycket har hänt. Det som är skönt med frågan är att jag ska bara skriva en A4 som minst men jag kommer skriva mycket mera för det är mycket som ska tas med. Det är så skönt att slippa salstenta, ser inte fram emot fler salstentor. Jag fick nog av det nu under vårterminen. Hela hösten blir hemtentor, B-uppsats och PM.

Jag hade också tänkt att hinna med att organisera lite idag inför resan. det är ju några dagar kvar men jag tänkte lägga ner sådana saker som jag vet ska med men som jag inte använder nu. Sen tänkte jag skriva en packlista så jag vet vad som måste med, vill ju inte glömma något viktigt som passen :-) He he! Det är bara fyra dagar kvar innan vi åker!

I går så åkte vi ut till Hälla för att handla på MAXI, innan vi handlade så åt vi mjukglass och en lunch på IKEA :-) Det var riktigt mysigt, det fina vädret och sällskapet gjorde sitt. Sen var det bara att gå in på MAXI för att handla det som behövdes så nu har vi handlat till Adrian, det var bara lite som vi glömde som tex tonfisk men det kan vi handla på Steens. Sen på eftermiddagen så tog vi oss ner till Bion för att hämta ut biljetterna till The dark knight :-) Vi lyckades få biljetter till förhandsvisningen som är den 24 juli, den har premiär den 25. Jag var riktigt sugen på att kolla på Mamma mia men har lovat Tilda så den får vi ta sen när vi kan hitta en tid som passar oss båda. Det får vi bestämma när jag kommer hem från Prag för just nu så är hon på semester. men åter till i går, på kvällen sen skulle vi mysa men jag somnade redan vid tio på grund av hemska menssmärtor, jag har inte haft så ont på vet inte hur länge. Det börjar bli som när jag var i tonåren innan jag började äta P-piller. Då var det ibland så illa att jag inte kunde gå till skolan på grund av smärtorna, inte kul alls. Men idag känns det lite bättre.

Nej nu ska jag ta och kolla lite tv innan jag fortsätter skriva på tentan.

Längtar till filmen :-) THE DARK KNIGHT



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0