Myskväll

Vi har nu ätit gott och kollat på film, vi såg JUNO. Den handlar om en tjej som blir gravid vid 16 års ålder, bestämmer sig för att adoptera bort barnet till en familj, man får följa med under hela resan. Den var bra men inte så bra som jag trodde att den skulle vara. Det har varit en riktigt mysigt kväll, nu sitter älsklingen och spelar lite. :-)

Jag ska snart lägga mig och läsa lite tror jag, håller på och läser älskade par just nu. Den är skriven på 30-talet och det blev en stor debbat när den släpptes och det kan jag förstå, det handlar om två tjejer som blir kära i varandra, det var ju inte precis något som var accepterat under denna tid så det var stark att våga skriva om det ämnet. Det är intressant att läsa litteratur från andra år hundrande, årtionden för att få en bild av hur det var då. Jag tycker verkligen om det litteratur kurser som jag har läst hittils även fast det är tungt ibland, det är ju inte lätta texter ibland. Det är speciellt kul att läsa böcker som väckte debbater under den tiden som den släpptes.

I veckan ska jag ta mig till biblioteket för att skriva ut alla papper som vi ska ha till resan, det är en del som jag måste komma ihåg att ta med. Men det är ju bara att skriva ut det och lägga ner i resväskan på en gång jag har hämtat väskorna. Jag kanske kommer hämta dem på söndag och mamma Raija och Tobbe har kommit hem från Småland, dem visste inte om det skulle bli kvar en natt eller två. Men annars får jag ta mig till stan i veckan och hämta dem, vill kolla lite hur jag ska packa och hur mycket jag ska ta med mig... Jag tycker inte om att packa alls, tar alltid med för mycket. Jag förstår inte hur jag lyckades packa till London, men det kanske var för att jag bara hade handbagage och visste att jag inte kunde ha med mig  så mycket. Sen nu ska jag komma ihåg att ta med så mycket infå papper sist så hade ju Gs mamma hand om det men det ska säkert gå bra.

Just det, hörde att nu när det är Power met här i stan att det finns ett ställe där de håller drive in brölopp... He he!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0