Fredag den 25 juli

Idag får man pengar :-D  Vilket känns skönt efter att ha varit på semester och köpt en ny kamera. Men G hade inte fått sina semesterdagar inbetalade så vi får mindre pengar än vad vi trott... Så det var mindre kul, han ska ringa till löekontoret idag och kolla med dem vad som har blivit fel.

Dagen idag ska spenderas med tjejerna i Eskilstuna, alltid trevligt. Jag ska ta tåget in som går 11.35 och sen går det inget hem som passa föräns 17.52. Så jag bli inne i stan lika länge som i onsdags fast då var tåget försenat, kom inte in föräns 18,17 till Eskilstunastation så vi var i Västerås till 19.. Mindre kul!! Det ska alltid strula med SJ, för det är ju inte första gången det händer. Om man inte var tvungen att ta tåget så skulle jag skippa det på grund av alla problem, de behöver mer pengar till sina tåg så de inte går sönder hela tiden. Det var en på tåget som hade åkt i julas och då hade tåget varit försenat då med så han hade fått denna resa som kompesation.... :-S

Ja just det, jag, mamma Raija och Jenny har bestämt oss för att gå ner i vikt tillsammas, jag har ju lagt på mig några kilon sedan jag gick ner så mycket förut så nu ska jag ta ny frächa tag. Det kan vara skönt med sällskap också, nog för att jag alltid har klarat mig bra själv men nu känner jag att det kan vara skönt med flera som har samma mål. Jag vet ju själv varför jag har gått upp, skolan har ju varit tung de senaste åren och jag har inte alls mått bra. Vissa stunder har jag tänkt hoppa av på grund av att jag har haft så mycket motgångar. Det gör att jag har tagit till godis som tröst, vilket jag inte gör längre så jag är på god väg. Jag unnar mig något gott en gång i veckan, tar promenader flera gånger i veckan nu på grund av att gymmet är stängt men när det öppnar igen som ska jag ta nya tag där och kämpa på. Jag vill ha tillbaka min figur som jag hade förra sommaren. Jag känner fortfarande att det är väldigt jobbigt att ställa sig på vågen inför dem, jag har grubblat på det sedan jag pratade med mamma Raija igår. Men när jag väl har gjort det första gången så ska det vara lugnt hoppas jag, sen så bli man bara spänd över att man inte vet om man lyckats gå ner något eller inte. Men jag ska kämpa på, äta bra, ut på promenad och träna på gymmet. Inget godis för denna tjej, ingen läsk och nyttig mat. Allt dessa är redan något jag har börjat med, jag äter bra mat, inte mycket godis, dricker inte mycket läsk alls och jag tar promenader. Det som fattas är gymmet men det är ju stängt. Det som är skönt är att det är två personer som jag litar på och verkligen uppskattar. Det är ju min mamma och "min svägerska" :-)

Jag ska försöka att hitta någon frisör som har tid och klippa mig idag eller i morgon. På söndag åker vi till High Chaparalle :-D JIPPI, det ska bli så himla kul!! Se vad man ska ha på sig då för det skulle vara så varm och är man ute hela dagen så vill jag ha på mig något som ger mig en fin solbränna :-) Tror jag ska ta en tubkläning, får se.

Nu ska jag hoppa in i duschen för att fixa mig innan jag ska till tåget.

Kommentarer
Postat av: Veronica Skantz

Hej gumman!

Lycka till med viktförminskningen, jag vet att du kan bara du vill, det har vi ju sett förut, och med stöd går det säkert ännu bättre ;)

Hoppas att du är lite utvilad inför sommaren iaf och beredd att ta nya tag med skolan, du har kommit långt och du kan komma ännu längre ;)

Fortsätt kämpa, sätt upp små delmål på vägen och var stolt när du når dem! Lite oombedda råd såhär på vägen, men ville egentligen bara säga att du är tuff och du klarar det ;)

Pussar

2008-07-25 @ 10:49:03
URL: http://veronicaskantz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0