En trevlig dag på High Chaparral

Vi begav oss från Västerås kl 7 för att åka till Hillerstorp, High Chaparral på vägen stannade vi vid Braehus fästning. Det var så fint där och vi såg Gs Ö, där han har sitt ursprung. Han levde sina första år på Visingsö.




Sen så åkte vi vidare för att nå vårat slutmål. När vi väl kom fram så såg vi till att skaffa oss full mundering för att passa in i miljön :-D He he, det köptes hattar, vapen och hölster, till och med jag :-) Det var så kul! Vi såg westen showen så klart, mycket häftiga stunts men G missade det häftigaste för han gick och köpte något och dricka för det var så varmt, vi satt i gassande sol i över en timme. Sen gick vi runt och kollade på allt som fanns, jag köpte ett armband i indianbyn. När vi kom till Old Mexico så passade vi på att äta lite Tacos :-) Där åkte vi också båt, vilket var mysigt. Sen tog vi tåget som gick tillbaka till Old Mexico, det tåget är en upplevesle man inte får missa om man är i High Chaparral. Tåget blev rånat, i vanliga falla så är det ju inte så kul att bli rånad men just på High Chaparral så är det kul för det är ju en show. Rånaren kom fram till mig och frågade om jag hade varit på tivoli och köpt mina solglasögon. He he!!







Som ni förstår så hade vi en trevlig dag men det var jobbigt i värmen så vid halv fem bar det av hemåt. Tack för en trevlig dag, pappa, Hampus och älsklingen såklart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0