Då var det löst

Jag gick precis in på Aftonbladet och då hade det nyss kommit upp information om busstrejken, den är nu löst. Vi behöver nu inte tänka på hur det kommer gå med våran buss från Arlanda på söndag. Inte för att jag var orolig, det ordnar sig alltid på något sätt.

Jag kollade upp adressen till hotellet för jag var osäker på den adressa jag hittat på den karta vi har köpt för det stämde inte riktigt överäns med den som är till hotellet. Det visade sig att jag tänkte rätt från början, den ligger på andra sidan stan än där jag trodde att den låg. Så det är en bit att ta sig in till vissa delar av stan som gamla stan bla. Det är tio min till slottet till fots och 15 min in till centrum med kolektivtrafik. Det blir säkert bra, det är bara att ta spårvagnen eller tunnelbannan. Man kan alltid pröva och se hur långt det är till fots med. Man vill ju ändå se så mycket som möjligt.

Vi har också avbokat båtresan för vi tyckte att det räckte med att ha en bestämd aktivitet och sen ta dagen som det kommer för att kunna se så mycket som möjligt av staden. Om man tar gamla stan och de judiskakvarteren på fredagen då vi ändå ska till den delen av stan för att gå på kulturafton så kan man ta den andra delen av stan på lördagen. När vi kommer på torsdagen så tar vi slottsområdet. :-D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0