Plugg

Jag har under en prejod kännt mig väldigt stressad över skolan och inte riktigt vetat hur jag ska göra. Det har varit så illa att jag nästan kännt att jag vill hoppa av och göra något annat men jag vill så gärna bli lärare. Jag känner att om jag skulle ta studieuppehåll en termin så finns riksen att jag inte börjar igen och jag vågare inte ta den chansen. När man har lagt ner två år av sitt liv och CSN-lån så kan man ju inte bara ge upp.. Man får väll sina svakor under tiden man pluggar. Det är bara att kämpa på och försöka att se framåt. Just nu har jag en del att göra, ska fixa kompleteringen på 1800-tals tentan, skriva klart tentan till barn och ungdomslitten som ska inte den 1/2 och sen fick vi en uppgift till seminariumet nästa vecka som måste förberedas till också.

Jag har nu gått in på min femte termin så efter denna har jag bara sex terminer kvar.. eller bara och bara.. Det är ju en del så det är nog inte kontigt om det känns lite hopplöst ibland. Det är ju vissa som börjar senare än mig men kommer vara klara innan mig. Det är ju något som känns lite jobbigt men tänk sen när man står där på sin examensdag =)

När vi var ute och åt igår så satt vi och pratade om min examen, då ska det firas =) Tänk när man står där så känns det som att tiden har gått för fort istället.


Annars då, jo jag har kollat hur mycket jag måste plugga i sommar för att få studiestöd, skulle vara tvungen att läsa 1,5 hp per vecka så det blir som en halv termin, 10 veckor. Jag får se hur jag gör, funderar på att läsa hälften och ta halv lånet för vi kommer ju ha spar pengar också. Jag har kollar lite efter jobb också men det har inte kommit ut något om sommarjobb än men jag ska skicka lite ansökningar för att se vad man kan få.



Jag läste Jessie blogg om att vara bloggberoede och det håller jag verkligen med om. He he. När man väl har börjat skriva så kan man inte sluta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0