Söndag och vädret är ej som igår..

Igår så hade vi det helt underbart, såklart så var jag tvungen att plugga men runt 13 tiden var vi bara tvungna att ta oss ut i det underbara vädret. Första dagen i år som jag gick utan jacka, det var ju sommar! Helt underbart! Vi tog oss en promenad ner till stan och satte oss i Vasa parken och njöt, lyckades få lite färg :-) Det passar bra då jag ville ha lite färg till min examensmiddag, det finns en risk att jag ser lite blek ut i klänningen som jag ska ha.

Det har varit helt underbara dagar, jag och älsklingen har verkligen hunnit umgås även fast jag har haft en del att göra. Han slutade tidigt i torsdags och sedan har han varit ledig :-) Det är dessa stunder som jag värderar högt, det ger mig kraft och energi att klara av de sista veckorna. G har en viss inverkan på mig, han får mig lugn och trygg. Han är verkligen mannen i mitt liv.

Idag ska jag skriva vidare på min meritportfölj, vill hinna med en del då jag ska jobba imorgon. Det blir att jobba mellan 10-15 så det ska väll gå ganska fort, trivs sådär på den skola jag ska till. Eller det har varierat vilket arbetslag man har varit i. Men en sak är säker, att jag ångrar att jag inte blev hemskunskapslärare.... Jag jobbade som det förra veckan och det var så kul... Men jag funderar på om man ska kunna söka en sådan tjänst ändå, jag har ju samma kunskaper.. Man kan ju alltid försöka. Nu ångrar jag att jag inte sökte tjänsen som innefattade So, svenska och hemkunskap.....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0