Planering

Jag sitter och planerar mina lektioner angående kommuner och EU. Jag har en viss struktur på min plaering kring kommunavsnittet.

*Genomgång om hur en kommunstyrs, ekonomi, m.m. Jag kommer använda mig av Västerås som mall för att göra allt verkligt.
* De ska sedan få skriva varsin mottion.
*De ska sedan Illustrera hur ett beslut går till inom kommunen.

Så ser min planering ut nu, jag ska diskutera med läraren och sen observera mina elever så jag hur en uppfattning om vilken nivå jag ska lägga det på.

EU delen är jag fortfarande lite osäker över men jag tänkte att de skulle få välja mellan att redovisa eller lämna in skriftligt om ett visst EU-ämne.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0