En bra dag!

Jag har nu börjat min nya kurs, det känns som att denna didaktik kurs är bättre än vad den var i svenskan. Nu får vi verkligen förbereda oss för VFUn. Det känns väldigt bra!!! Jag har fixat alla böcker till kursen och ska nu börja sätta mig in i allt, vi har två muntliga uppgifter till näst vecka som vi ska göra. Jag kommer gå mellan 10.15 till 12.00 två gånger i veckan, så det är inte mycket lektionstid men det är mycket arbete runt omkring. jag ska förbereda mina muntliga uppgifter plus att jag ska börja planera mina lektioner som jag ska ha under min VFU.

Idag ska jag ta och läsa och fixa lite. Imorgon blir det jobbmöte :-) Det blir info och det ska skrivas kontrakt! Sen får jag se vad som händer, skickade mess till Tilda så jag får se om det blir en fika med henne :-) Det vore trevligt!! Annars får vi se vad som händer.

På fredag blir det lunch med Cissi och förmodligen de andra flickorna :-) Jag tyckte att vi skulle passa på och luncha innan allt drar igång på allvar.

På söndag ska vi fira Adrian som blir 18 år idag! Hoppas han blir glad för presenten vi köpt. Jag skulle bli välfigt glad om jag fick en sådan fin present. :-) Tänk att han är 18 år nu, när jag och G blev tillsammans var han 13 år. Vi måste hinna köpa ett födelsedagskort till han med. Kan man köpa blommor till en kille? Eh, kanske lite väl, borde räcka med en present och ett kort.

Det är väldigt många som fyller jämt i år:
Adrian 18 år, 14 jan IDAG!!!
Lene 30 år, 11 feb
Juhani 30 år,19 mars
Mamma Raija 50 år, 27 mars
Hampus 18 år, 4 april
Pappa 50 år, 24 maj
Rigmors pappa 90 år, aug.

Så det är många som ska firas, de flesta vet jag redan vad jvi ska köpa till men har inte köpt det än.

Nu ska jag ta det lite lugnt innan jag börjar läsa!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0