VFU

Idag så var det först lektion sen var det bara att slänga i sig lite lunch innan jag skulle träffa mina handledare på Rinman för att få veta vad jag ska göra på min VFU. IP1:an ska lära sig skriva en instruktion så det ska jag hålla på med under mina veckor, det ska göras i tre omgångar. Först ska det beskriva något som jag som lärare vill att de ska beskriva, sedan ska de beskriva något enkel som de väljer själva och till sist ska de skriva en arbetsbeskrivning. Det känns bra att veta vad jag ska göra och jag fick även veta att mina handledare vill lämna mig själv så jag får känna på hur det är att vara själv. Dem ska vara med mig i början men sen ska de låta mig få vara själv. Dem får ju ett hum om hur jag är som lärare ändå.

När det gäller IP2:an så ska jag hålla i högläsning av Möss och människor och allt arbete runt om kring det med uppsats mm. Så det känns bra, det blir en kul utmaning att läsa högt. Det krävs en del förberedning till varje lektion för det ska sammanfattas och diskuteras till varje lektion.

Sen har jag en klass till men läraren som hade den klassen hade tänkt att låta dem jobba med instruktioner under de veckor som jag kommer men på grund av att jag ska ha det med en annan etta så skulle han kolla om vi kunde ta något annat så jag fr pröva på lite mer saker. Så vi får se vad det blir.

Jag ska även få arbeta med nationellaproven, vara med under provet och vara med och rätta. :-) Det ska bli väldigt spännande tycker jag.  Jag ser verkligen fram emot dessa veckor nu, det ska bli så lärorikt. Jag känner verkligen att jag har valt rätt och det märkte jag när jag pratade med en av mina gamla lärare och bara lyste upp när vi pratade om det. :-) Det känns verkligen bra.

Det som är synd under min VFU är att jag inte får ha någon 3:a på grund av att de ska ut på APU. Men men, det får blir någon 3:a under nästa VFU som är nästa termin.

Nu ska jag ta det lite lugnt innan min underbara älskling kommer hem från jobbet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0