Lördag

Det är lördag idag och jag ska plugga, hämta biobiljetterna till kvällen. G tyckte att jag behövde en lite paus i alla plus att det är en film som han har längtat efter Max Payne. Det är en film som bygger på ett spel som min äslkling har spelat. Det ska bli skönt att få en liten paus i allt och kunna ta det lugnt i två timmar sen ska det hem och kollas på Stjärnor på is om det fortfarande visas. Filmen börjar 19 så vi borde vara hemma till 21 och så får jag i alla fall se vem som får åka ut. Jag hinner plugga massor fram till vi ska på bion så det är tur, jag ska se till att läsa ut Autisterna av Stig Larsson. De är ite Stieg Larsson som många tänker på.  Denna Stig lever och omnämns i Myggor och tigrar, där man får en bild av honom som en mannsgris om jag har fattat det rätt.

Så detta är det som ska göras idag, om jag blir klar med den boken så kan jag läsa Lars Hård i morgon plus att fixa information till min redovisning om J.D. Salinger. Alla som har redovisat har redovisat om någon som är död men jag och den som har Stig Larsson får redovisa som någon som lever. Fast min är då väldigt gammal 89 år, fyller 90 år den 1 jan.

Nu ska jag ta och kolla lite på nätet och nyhetsmorgon lördag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0