Näst sista dagen på detta år!

Den dagen har tillbringats hemma hos mamma Raija och Tobbe, det var riktigt trevligt. Det blev god mat och trevligt sällskap, fick även julklappar. :-) Tiden går alltid så fort när man är där, jag tog lite bilder men har inte orkat lägga in dem på datorn. Så ni får se den senare!

Annars har jag handlat det sista till i morgon, så ska det ätas massa mums och dricka gott! Det blir lax till förrätt, raclette (eller hur det stavas), det är som ett stekbord som man har på köksbordet. Man får själv välja vad man vill ta, vi har köpt lite olika köttsorter som oxfilé bland annat. Till det blir det även halumiost, minimajs, tomat och ananas. Det är så mumsigt! Till detta ska det göras massa olika såser. Till dessert så blir det något som jag egentligen inte ska äta, glass! Men det är så gott och jag äter inte mjölkprodukter annars. Jag ska ta ytterst lite så jag inte blir dålig.


En raclette



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0