Söndag

Då var det redan söndag, varför ska helgerna gå så fort. Idag ska jag bara försöka plugga och fortsätta kurera mig, det blur ingen träing för mig för nu har jag fått hosta med. Det hade jag inte förut, jag blev tvungen att gå upp kl 8 bara för att jag hade så ont i luftrören så jag kunde dricka lite te. Nu har också G blivit krasslig, hoppas han klarar sig så han slipper vara hemma från jobbet för jag vet hur jobbigt han tycker det är att vara hemma från jobbet. Den enda gången hn har varit hemma från jobbet pga av sjukdom är när han opererade gallsten förra sommaren.

Jag ska ta och skriva lite kompliteringar idag, sammanfattning av Barnamöderskan, sammanfattning av onåd, renskriva det som jag skulle ha sagt på min examination. Detta måste jag göra för jag har missat dessa tillfällen i skolan. Jag har två saker till som ska göras men jag har tappat bort mitt lilla kompendium så jag måste gå och köpa ett nytt i morgon så jag kan skriva om de texterna med. Sen ska jag hålla en muntlig sammanfattning för någon av mina lärare men det vet jag fortfarande inte när jag ska göra. Så denna sommar har jag missat en lektion på varje kurs plus att jag missade mina två examinationer pga av sjukdom. Det tycker jag är bra med tanke på att vissa dagar har man inte alls haft lust att gå pga vädret. Alla gånger som jag har missat har varit pga att jag har varit sjuk förutom lektionen om barnamöderskan, den hoppade jag för jag hade inte fått boken.

Just nu sitter jag och kollar på basketfinalen, USA - Spanien. Det ser ut som USA äntligen får sitt efterlängtade guld efter många års nedgång. I så fall har det fått guld både på herr- och damsidan. Man måste ju passa på och kolla nu när det är sista dagen på OS, jag kommer sakna det verkligen. Jag har kollat på något varje dag till och med när jag och Tilda var på våran trip. :-D

I morgon får vi pengar så då ska jag ta mig med bussen till MAXI för att handla, jag skulle ha fått hjälp av G men han fick hoppa in och jobb då så det är synd. Men det är ju aldrig fel med lite extra pengar. Jag ska se till att åka tidigt så jag hinner ta mig en tur på stan med, jag vill se den nya gallerian med saluhallen :-) Sen ska jag försöka hitta en frisör som har klipptid de närmaste dagarn plus att jag ska köpa färg så jag kan få bort min utväxt, men jag vet ej om jag ska fortsätta vara blond eller om jag ska bli brunett. Jag har ju pratat om att färga till brunt sedan jag såg Sex and the city filmen. Men jag tror det blir något mellan ting. Den som lever får se!







Kommentarer
Postat av: Sofia

Svar:

Ja, den var jättebra :P

2008-08-24 @ 12:20:37
URL: http://sofiasfashionroom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0