Små mål

Jag läste på aftonbladet att man ska sätt små mål åt gången, man ska inte ha som mål t ex jag ska gå ner 10 kg. Det är för difust och det gör det svårare att uppnå. Man ska ha veckomål som t ex denna vecka ska jag gå en 30 minuters promenad varje dag, denna vecka ska jag bara äta godis på lördag (man ska aldrig ha som mål att aldrig mer äta godis, det är dömt att misslyckas). Detta tycker jag låter bra, så jag kommer ha sådana mål nu framöver. Allt detta har inget med att bli snyggare, jag vill bara bli mer hälsosam. Jag har ju många år kvar att leva och dessa år ville jag leva häslosamt.

Detta kommer vara mina mål

Bara äta godis på lördag (ska bara äta om jag känner att jag vill)
Gå till gymmet minst 3 ggr
De dagar som jag ej går till gymmet ska jag gå 30 min
Äta frukost varje dag

Denna vecka är snart slut så det får börjas nästa vecka, det som kommer ta stryck nästa vecka är träningen för jag åker ju till Göteborg och Skåne då. Men denna vecka kommer jag ha kunnat lyckats med allt förutom promenaderna.


Kommentarer
Postat av: Raija

Det låter väldigt vettigt. Kom ihåg att ta upp det nästa gång vi träffas.

2008-08-08 @ 16:37:32
Postat av: Jessipessi

Såg på Operah och han du vet Dr. nånting :p Han sa att killar enbart behöver röra på sig 3 ggr i veckan medan tjejer behöver röra på sig varje dag, minst 1 timme för att få någon effekt. För våra kroppar är inte skapta för att krympa :p Synd att du inte bor kvar i stan, då kunde vi ha rört på fläsket tillsammans ;)



Lycka till med allt :D

2008-08-09 @ 09:03:41
Postat av: svar till Jessi

Då kanske man får öka till en timmas promenad då jag inte gr till gymmet. Men en dag ska jag ha som jag inte gör något alls för annars blir man trött på allt som har med träning att göra. Jag det är synd!



Tack!

2008-08-09 @ 10:07:22
Postat av: Jessipessi

Huvusaken är att du mår bra, glöm inte det! :)

2008-08-09 @ 17:00:47
Postat av: svar till Jessi

Ja det är så snart :-)

2008-08-09 @ 17:07:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0