Peppad

Jag tror det var länge sedan jag kände mig så peppad över att börja en ny termin, jag tror att det är för att jag har fått tillbaka lusten att studera litteratur som är det man mest gör när man pluggar till svensklärare. Det som börjar på måndag är lyrik och drama, lite flyt har jag denna termin för jag har redan läst några av draman som vi ska läsa nu. Sen har jag läst ca 6-7 böcker som vi ska ha i nästa kurs med så det är också skönt, synd att jag inte köpte dem förra terminen bara för då hade jag sluppit leta efter dem igen. Men men, jag ska nog lyckas hitta dem flesta, jag vet ju redan vad dem handlar om. Det viktigaste är att jag hittar dem jag inte har.

Denna termin ska jag verkligen klara av, det har ju varit ett tugnt år fram till juni i år så.... Det har varit väldigt tungt att klara sig knappt under de senaste två terminerna. Men ibland så ska det gå lite tungt, man kan ju inte glida på ett bananskal precis ;-) Nu har jag 3 år kvar så jag börjar se ljuset, många tycker kanske att detta låter konstigt för det är ju många år men när man har pluggat 2.5 år så är det skönt att bara ha 3 år kvar. Jag har nästan läst hälften nu :-) Efter halva denna termin så har jag läst hälften, fast om jag räknar med en av kurserna som jag läst nu i sommar så har jag nu läst halv min utbildning.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0