Nästa vecka får vi en gäst

Den sista lektionen vi har i litteratur och samtid så ska vi får träffa en gäst, våran andra gäst under sommaren. Den första var chefredaktören på Vlts kultursidor. På torsdag så kommer Arne Dahl, (Jan Arnald) på besök, det ska bli intressant att få höra vad han har att säga, han är ju en av tidernas stora deckarförfattare.

Info:

Det var i mitten av nittiotalet som författaren Jan Arnald kastade om bokstäverna i sitt efternamn och blev Arne Dahl.

Som Arne Dahl har han skrivit tio böcker i sviten om "Rikskriminalens specialenhet för våldsbrott av internationell art", mer känd som A-gruppen. Det är ovanliga kriminalromaner, andlöst spännande, erkänt välskrivna, bitvis mycket roliga och djupt försänkta i samtiden. Svåra att lägga ifrån sig.



Det är hans senaste bok som vi ska läsa till de tillfället som han kommer på besök. Om den är bra ska jag läsa dem andra med. Det är många böcker som jag känner att jag vill läsa, jag är så inspirerad nu när jag fått läsa så mycket sönlitteratur.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0