Fredag

Då var det fredag och skolan börjar snart igen, nästa vecka har jag fullt upp :-) Men det är med trevliga saker, på måndag ska jag ta mig in till Eskilstuna för att träffa en gammal jobbakompis som jag inte har träffat på ett tag. tisdag börjar skolan, efter skolan ska jag träffa Veronica och Jessi som jag vet nu, Tilda kunde inte och Oliwer och Sussie visste inte. Sen på onsdag och torsdag blir det bara pluggande och sen på fredag ska jag träffa Anki från skolan :-) Det ska bli kul att träffa henne, det kan ju vara kul att ha någon i Västerås som man kan träffa förutom min kusin. Jag har bara lektioner på tisdagar och trosdagar ett tag framöver sen i slutet av september så ändras det till måndagar och onsdagar. Det känns bra att inte ha så många lektioner i veckan för det är en del att läsa. Något som också är skönt är att dem har tagit bort att man har fler kurser samtidigt, det är så förvirrande att läsa flera på en gång.

Något som jag inte tycker om är att jag ska ha salstenta i en litteraturkurs... Jag fattar inte hur det ska gå till, det är så mycket man ska få in för att kunna skriva tillräckligt bra. Det är därför det är bättre med hemtentamens när man läser en litteraturkurs.

Jag fick veta idag att jag bara kan lämna in en skriftliguppgift till den ena kursen vars examinatorium jag missade, den andra måste jag hålla en muntig sammanfattning för en av lärarna. De skulle höra av sig med en tid som jag kunde genomföra detta. Jag ska se till att jobba undan en del i helgen om jag hittar orken, för den finns inte just nu men den börjar komma tillbaka.

Det ska bli skönt att få pengar på måndag, fast jag har en del som ska betalas så jag kommer få hålla i varje vi kommer ha. Det är så typiskt!!!




Ni får en söt bild på Cleo!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0